Powered By Blogger

Selasa, 12 Juli 2011

Inni Akhafullah (sesungguhnya Aku Takutkan Allah)

Ya Allah, Jangan biarkan aku bebas
membawa diriku sendirian di dunia
Ujian-MU ini,
Jangan biarkan aku sendiri,
Jangan biarkan aku terus hanyut di bawah arus hawa Nafsu du lautan ujian-MU
pegangilah,pemimpinlah aku menuju REDHA-MU

Akan aku lari jauh-jauh untuk menghindarkan diri
krna aku takut akan siksaan dari Allah
Sukarnya diriku mengerti dirimu
pada nilai dan hanya dirimu
Apa yang ku tahu diriku teruji
dengan keagungan wajahMu

Andai dikau menjelma ku bagai tak berdaya
Bergetar naluri di hati
lambaian sang bidadari
kaburi mata ini
haruskah ku mencari
Apa yang tak pasti..

ku menjauhi..
Tak mahu ku tempuhi perjalanan suram ini
ku menjauhi
daripada ku teruji
Apa yang tak pasti

Dikala kau menjelma
ku bagai tak berdaya
bergetar naluri di hati
senyuman sang bidadari
kaburi mata ini haruskah aku mencari
Apa yang tidak pasti

Akan ku lari jauh-jauh untuk menghindari diri,
krna aku takut akan siksaan dari Allah
ku lari jauh dariMU..dari ujian ini..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar